ضروت نظارت وزارت علوم بر پذیرش دانشجویان دکتری
 پایگاه اینترنتی هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
 
ضروت نظارت وزارت علوم بر پذیرش دانشجویان دکتری/ 70 درصد سهم مصاحبه با لحاظ سوابق علمی و تالیفات دانشجو است
 
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ با بیان اینکه پذیرش دانشجویان مقطع دکتری در چارچوب‌های قانون٬ بی‌عدالتی و رانت علمی را از بین می‌برد٬ گفت: سهم 70 درصدی مصاحبه در پذیرش دانشجویان دکتری با درنظر گرفتن سوابق علمی٬ تحصیلی٬ تالیفات و مقالات علمی آنان است.

ابوالقاسم خسروی‌سهل‌آبادی در گفت‌ وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت٬ در تشریح شرایط قبولی دانشجویان ارشد در مقطع دکتری٬ گفت: قبولی دانشجویان کارشناسی ارشد در مقطع دکتری از این پس طبق توضیحات مسئولان وزارت علوم٬ تحقیقات و فناوری با در نظر گرفتن 30 درصد آزمون کتبی آنان و 70 درصد مصاحبه که از سوی اساتید دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد٬ اعلام می‌شود.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی٬ با تاکید بر اینکه مصاحبه صرف یا قبولی در آزمون کتبی مبنای پذیرش دانشجویان برای مقطع دکتری نیست٬ تصریح کرد: از این پس 30 درصد قبولی دانشجویان از طریق آزمون کتبی و 70 درصد باقی مانده از طریق مصاحبه٬ درنظر گرفتن سوابق علمی٬ تحصیلی٬ تالیفات و مقالات علمی آنان خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با بیان اینکه پذیرش دانشجو برای مقطع دکتری اگر در چارچوب قانون و مقررات موجود انجام شود اعمال سلیقه در آن صورت نخواهد گرفت٬ تاکید کرد: رانت علمی و نیز دخیل بودن سلیقه در پذیرش دانشجویان دکتری زمانی دخیل خواهد بود که نقص قانون وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه مبنا قرار دادن شایسته سالاری در پذیرش دانشجویان دکتری و نظارت وزارت علوم بر نحوه قبولی دانشجویان احتمال هر نوع بی‌عدالتی را به صفر می‌رساند٬ افزود: اگر معیارهای درج شده در آیین‌نامه وزارت علوم٬ تحقیقات و فناوری در خصوص قبولی دانشجویان دکتری لحاظ شود عدالت علمی به طور کامل برقرار خواهد شد.

خسروی‌سهل‌آبادی با تاکید بر اینکه در نظر گرفتن معیارهای موجود در آیین نامه پذیرش دانشجویان دکتری به رعایت حقوق آنان در قبولی مقطع دکتری منجر می‌شود٬ تصریح کرد: وزارت علوم٬ تحقیقات و فناوری باید تمامی ضوابط و قوانین پذیرش دانشجویان مقطع دکتری را برای داوطلبان شفاف‌سازی کند.

وی ادامه داد: داوطلبی که دارای تالیف٬ مقالات علمی ارزنده‌ای است در مصاحبه نیز شانس بالایی برای پذیرش در مقطع دکتری دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی٬ یادآور شد: میزان در سنجش رعایت عدالت در پذیرش دانشجویان مقطع دکتری درنظر گرفتن آیین نامه وزارت علوم٬ تحقیقات و فناوری است./

پایان پیام





تاریخ: دو شنبه 16 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 34
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 36
بازدید ماه : 381
بازدید کل : 110120
تعداد مطالب : 501
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

آدرس دفاتر ارتباطات مردمی استاد خسروی :

دفتر تهران : تهران ، میدان بهارستان ، ساختمان مجلس شورای اسلامی - دفتر نمایندگان - طبقه سوم - اتاق شماره 316 تلفن : 33523901- نمابر : 33503294

دفتر شهرستان : تربت حیدریه خیابان کاشانی - بین کاشانی 8 و 10 ، جنب بانک ملی ، پلاک 160 ، طبقه فوقانی تلفن : 2235113 - 0531 نمابر : 2235114 - 0531

شهرستان زاوه - دولت آباد - خیابان امام رضا - بین امام رضای 32 و 34 تلفن : 3725560 - 0532

شهرستان مه ولات - فیض آباد - خیابان شهیدبهشتی - شهیدبهشتی 45 تلفن : 6727870 - 0532


لطفا نظرات ،پیشنهادات و انتقادات خود را با ما درمیان بگذارید- با تشکر مدیر سایت